Domani


Zomer, 2020

Domani, de omgekeerde strandtent

De omgekeerde strandtent, zo noemen ze zichzelf bij Domani. Als alle strandtenten geopend zijn, is het bij Domani rustig. Maar in de winter, wanneer het op de stranden stil is, draaien ze overuren. “Dan zijn we 24 uur per dag bereikbaar”, vertelt Annemarie van Rijn. “Of het nu op zaterdagavond is of op zondagochtend. Op de meest bijzondere momenten gaan wij aan de slag voor onze opdrachtgevers.”

Domani maakt jaarverslagen voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Van kleine familiebedrijven tot grote ondernemingen waar vooral jongeren werken. Annemarie vertelt: “Elke opdrachtgever kent een andere dynamiek, een andere cultuur. Dit zorgt ervoor dat het werk heel divers is. Het gaat nooit hetzelfde.” Voor alle opdrachtgevers wordt álles geregeld, van begin tot eind. De teksten, de vormgeving, trajectcontrole, de productie en de evaluatie. Alleen de cijfers leveren zij zelf aan.

Jarenlange ervaring
Annemarie richtte Domani in 2013 op met haar compagnon. “We hebben een heel team om ons heen verzameld, van wie iedereen jarenlange ervaring heeft op het gebied van jaarverslagen”, vertelt Annemarie. “We kennen het gehele proces allemaal zo door en door dat we precies weten wat er moet gebeuren, maar ook voor welke uitdaging onze opdrachtgevers staan.”

De uitdaging
Die uitdaging is ook wat het werk zo leuk maakt, vindt Annemarie. “Samen met de opdrachtgever gaan we deze uitdaging aan. We hebben te maken met keiharde deadlines en het kost soms bloed, zweet en tranen om alles op tijd af te krijgen. Maar als het dan lukt, als we het samen voor elkaar krijgen, dan is dat zo ontzettend leuk. Samen je doel bereiken, een blije klant. Dat is waar we het voor doen. Dat levert zo veel voldoening op.”

Papier verwerk je beter
Alle jaarverslagen die Domani maakt, zijn online te vinden. Maar ook al wordt alles steeds digitaler, Annemarie blijft het belangrijk vinden om altijd een aantal gedrukte verslagen te hebben. “Een jaarverslag is toch een lijvig boekwerk. Dan leest het van papier gewoon beter dan van een scherm. Het gaat minder vluchtig. Er zijn veel onderzoeken naar gedaan: als je iets leest van papier blijft het beter hangen, dat verwerk je beter. Je pakt het er ook gemakkelijk even bij. Bij online is het gevaar dat je het weg klikt en nooit meer op de plek terugkomt waar je was gebleven.”

FOCUS
Ook het blad FOCUS dat Domani eens per jaar uitgeeft wordt nog steeds gedrukt. In de vorige uitgave stond zelfs een prachtig stuk over de voordelen van offline communicatie. U kunt deze FOCUS opvragen door een mailtje te sturen naar annemarie@domanireport.nl. “Als het rustig is in de zomer nemen we de tijd om de FOCUS te maken”, aldus Annemarie. “Het is een prachtig boekje met informatie over jaarverslagen en de laatste ontwikkelingen.” Met heel veel plezier dragen alle Domani-medewerkers hun steentje bij om de FOCUS ieder jaar weer te vullen met interessante artikelen, interviews met specialisten, feiten en cijfers, schitterende foto’s en alles wat maar met jaarverslagen te maken heeft. En na de zomer, als de FOCUS af en gedrukt is en alle strandtenten hun deuren weer sluiten, begint bij de omgekeerde strandtent weer het hoogseizoen.

Bent u nieuwsgierig geworden naar Domani? Neem dan een kijkje op www.domanireport.nl.  

Domani, de omgekeerde strandtent

De omgekeerde strandtent, zo noemen ze zichzelf bij Domani. Als alle strandtenten geopend zijn, is het bij Domani rustig. Maar in de winter, wanneer het op de stranden stil is, draaien ze overuren. “Dan zijn we 24 uur per dag bereikbaar”, vertelt Annemarie van Rijn. “Of het nu op zaterdagavond is of op zondagochtend. Op de meest bijzondere momenten gaan wij aan de slag voor onze opdrachtgevers.”

Domani maakt jaarverslagen voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Van kleine familiebedrijven tot grote ondernemingen waar vooral jongeren werken. Annemarie vertelt: “Elke opdrachtgever kent een andere dynamiek, een andere cultuur. Dit zorgt ervoor dat het werk heel divers is. Het gaat nooit hetzelfde.” Voor alle opdrachtgevers wordt álles geregeld, van begin tot eind. De teksten, de vormgeving, trajectcontrole, de productie en de evaluatie. Alleen de cijfers leveren zij zelf aan.

Jarenlange ervaring
Annemarie richtte Domani in 2013 op met haar compagnon. “We hebben een heel team om ons heen verzameld, van wie iedereen jarenlange ervaring heeft op het gebied van jaarverslagen”, vertelt Annemarie. “We kennen het gehele proces allemaal zo door en door dat we precies weten wat er moet gebeuren, maar ook voor welke uitdaging onze opdrachtgevers staan.”

De uitdaging
Die uitdaging is ook wat het werk zo leuk maakt, vindt Annemarie. “Samen met de opdrachtgever gaan we deze uitdaging aan. We hebben te maken met keiharde deadlines en het kost soms bloed, zweet en tranen om alles op tijd af te krijgen. Maar als het dan lukt, als we het samen voor elkaar krijgen, dan is dat zo ontzettend leuk. Samen je doel bereiken, een blije klant. Dat is waar we het voor doen. Dat levert zo veel voldoening op.”

Papier verwerk je beter
Alle jaarverslagen die Domani maakt, zijn online te vinden. Maar ook al wordt alles steeds digitaler, Annemarie blijft het belangrijk vinden om altijd een aantal gedrukte verslagen te hebben. “Een jaarverslag is toch een lijvig boekwerk. Dan leest het van papier gewoon beter dan van een scherm. Het gaat minder vluchtig. Er zijn veel onderzoeken naar gedaan: als je iets leest van papier blijft het beter hangen, dat verwerk je beter. Je pakt het er ook gemakkelijk even bij. Bij online is het gevaar dat je het weg klikt en nooit meer op de plek terugkomt waar je was gebleven.”

FOCUS
Ook het blad FOCUS dat Domani eens per jaar uitgeeft wordt nog steeds gedrukt. In de vorige uitgave stond zelfs een prachtig stuk over de voordelen van offline communicatie. U kunt deze FOCUS opvragen door een mailtje te sturen naar annemarie@domanireport.nl. “Als het rustig is in de zomer nemen we de tijd om de FOCUS te maken”, aldus Annemarie. “Het is een prachtig boekje met informatie over jaarverslagen en de laatste ontwikkelingen.” Met heel veel plezier dragen alle Domani-medewerkers hun steentje bij om de FOCUS ieder jaar weer te vullen met interessante artikelen, interviews met specialisten, feiten en cijfers, schitterende foto’s en alles wat maar met jaarverslagen te maken heeft. En na de zomer, als de FOCUS af en gedrukt is en alle strandtenten hun deuren weer sluiten, begint bij de omgekeerde strandtent weer het hoogseizoen.

Bent u nieuwsgierig geworden naar Domani? Neem dan een kijkje op www.domanireport.nl.