POWER Magazine
Nut van offline marketing en communicatie Online, online, online. Alles moet tegenwoordig online. Als je niet zichtbaar bent op sociale media, doe je niet meer mee. Maar wat we in deze ultra-digitale samenleving nog weleens vergeten, is het nut van de traditionele hulpmiddelen. Oftewel, de offline wereld. In dit magazine tonen wij aan dat de offline wereld nog steeds springlevend, of beter gezegd, onmisbaar is. We bijten de spits af met drie onderzoeksresultaten. Het eerste onderzoek is gebaseerd op de video ”Mark Ritson on what does and doesn’t matter in marketing” (te vinden op YouTube) van merkadviseur en voormalig marketing professional Mark Ritson uit Australië. Vervolgens bespreken we blogs van bedrijven die redenen aanhalen waarom offline marketing nog steeds van cruciaal belang is. Tot slot komt het mediabedrijf Adformix uit Amsterdam met het onderzoek ‘’Print prent beter in dan digitaal’’. Zij zien dat er al een aantal jaar door bedrijven minder aandacht aan papieren reclame wordt besteed. Onterecht, naar hun mening. Onderzoek Mark Ritson Mark Ritson is merkadviseur en voormalig marketing professional uit Australië. In een YouTube-filmpje vertelt hij over het belang van offline marketing en communicatie. Ritson benadrukt in zijn filmpje aan de hand van studies dat er geen onderscheid is tussen de digitale en de traditionele hulpmiddelen. Samen vormen ze de marketing van jouw bedrijf. Belangrijk is dus ook om beide volop te gebruiken. Een combinatie van online en offline hulpmiddelen levert dan ook de meeste omzet op, aldus Ritson. Kortom, hoe meer platformen, hoe beter. Waarom is offline marketing / communicatie nog altijd belangrijk? Er zijn meerdere redenen te bedenken dat offline marketing / communicatie nog altijd nuttig is. Om te beginnen is offline marketing bevorderlijk voor je naamsbekendheid. Met het verspreiden van flyers en folders via de post, een advertentie in de krant of op een groot billboard / textielframe bereik je snel en gericht veel mensen. Ook kun je een ludieke actie verzinnen om meer onder de aandacht te komen. Welke platformen worden er over het algemeen gezien als belangrijk? Algemeen beeld Online video 02 NR. Social media 03 NR. Direct mail 07 NR. Online display 09 NR. Magazines 10 NR.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNzM2