POWER Magazine

DE WITTE TULP MOET WEG OF JUIST BLIJVEN Beelden zeggen nog steeds meer dan 1000 woor- den. Daarom is fotografie van essentieel belang in de offline communicatie. De fotograaf van dit magazine, Sven van der Vlugt uit Lisse, is er duidelijk over. “De kracht van een professionele foto is niet te onderschatten. Het is net als het bedrijf zelf, ook daar zoekt men naar het onderscheidend vermo- gen, naar de echte kracht van het bedrijf. Qua product, dienst, qua imago, qua kernwaarden. Dat is met fotografie niet anders”. Sven vervolgt: “We kennen ze allemaal, de zoge- heten stockfoto’s. Ze zien er perfect uit, worden gebruikt door de grote massa, maar eigenlijk zijn ze totaal nietszeggend. Om als bedrijf onder- scheidend te zijn, moet je juist opvallen. Dus niet doen wat de rest doet, maar je eigen plan trekken. De witte tulp is niet het buitenbeentje van de klas, maar juist de kans om boven de rest uit te stijgen!” De ontwikkeling van de fotografie en de appa- ratuur is de laatste jaren zeker veranderd maar het oog en de kennis van de fotograaf bepaalt de foto. Sven ziet het allemaal voorbij komen. “Maar nog steeds word ik dagelijkse ingeschakeld om specifieke foto’s te maken. Foto’s met een per- soonlijke inslag, met impact voor degene die ze ziet. Beleving en emotie zijn daarbij nog steeds sleutelbegrippen”. Dat beelden de tekst versterken staat wel vast. De kwaliteit van de beelden bepalen eigenlijk de impact van de inhoud. Liever dan die ene bijzondere witte tulp dan één van de vele dezelfde roze tulpen.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwNzM2