Geurmarketing


Geurmarketing

Uit onderzoek blijkt dat fysieke uitingen beter werken dan digitale uitingen. Ze zijn makkelijker te begrijpen, brengen de boodschap sneller over en zijn zelfs 20% overtuigender dan digitale uitingen. Maar uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat het nóg overtuigender kan. Wanneer er geur gebruikt wordt in een mailing komt er namelijk nog zo’n 10% bovenop.

De Bink heeft al een keer meegewerkt aan een bijzonder project waar geur werd ingezet: #artSmellery. #artSmellery is een project van Siemens Huishoudapparaten in samenwerking met het Stedelijk Museum Amsterdam. Zes schilderijen uit de collectie van het museum werden gekoppeld aan geuren. Deze geuren zijn speciaal voor de #artSmellery gemaakt door geurkunstenaar Jorg Hempenius van geurmarketingbedrijf Iscent.

De Bink drukte de uitnodiging voor de #artSmellery. Vervolgens werd daar een speciaal gecreëerde geur door Jorg van Iscent op aangebracht en dit werd daarna verstuurd. Dit maakte alleen al de uitnodiging voor de #artSmellery een hele beleving. Jorg: “Papier is een heel geschikt medium om met geur een boodschap nog intenser over te brengen.”

Meer weten over geurmarketing? Kijk dan op www.iscent.nl. Of wilt u meteen weten hoe u geurmarketing kunt inzetten? Neem dan contact met ons op.